Man kan ju i alla fall testa...

Kul att man hittade hit. ..

Jag har ryckts upp med rötterna.. Plötsligt har jag gått från en golvsopande, papperspåfyllande anställd, med kläder som man köpt på kommunens räkning. Nu plötsligt mitt i min största ok-jag -kommer-aldrig-att göra-annat-än-att-städa-för-otacksamma-ungar tripp, damp det ner ett brev från vhs som rubbade hela min existens. Antagen är ett starkt ord. Det betyder för mig att om jag inte tar chansen är jag galen. Snart 29 bast och med typ 34 år till pension är det nog dax att göra nåt spännade av sitt liv. Ok, att B kommit in på samma linje, och att vi kommer klamra oss fast i början kanske gör det hela lite mer bagatellartat. Men i mitt liv är högskola en stor sak. Bara en sån sak som att kunna ta på sig en ny figursydd kavaj innan man ska iväg tycker jag piggar upp saker betydligt. Den grå arbetsdressen började kännas förbrukad nu....

I alla fall..... klartecken från chefen fick jag igår...Tydligen har jag rätt att få tillbax jobbet ca två veckor senare, om jag väljer att hoppas av. Det känns ju väldigt tryggt i alla fall.

Mod mod.... samlar allt vad jag kan.....hoppas de andra i klassen är schyssta...hoppas jag är schysst....

Lärarprogrammet here I come

 


Kommentarer:
Postat av: emmah

Det kommer att gå skitbra. Lärarprogrammet lär vara riktigt roligt, hursomhelst så känner man sig så duktig när man pluggar. Lycka till!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback