Nu är det dax...

Nästs fredag börjar jobbet igen. Jag hinner ju jobba två veckor innan  skolan börjar.

Så nu är det alltså dax att ta itu med den där urtråkiga extrakomplicerade städningen som jag skjutit framför mig hela ledigheten. Har tagit av framsidan på badkaret, men sen blev det inte mer för sonen var hungrig så då fick jag gå och fixa smörgås och mjölk åt honom och fixa en kopp kaffe åt mig själv. Sen skulle  jag bara kolla mailen, och nu sitter jag alltså här och skriver av mig lite...

   I går var vi hos morfar och kollade hans nymålade väggar. Fint blev det. På kvällen var jag på frisks och mamma passade cv under tiden. Synd är det att friskis är slut nästa vecka. Jag får väl köpa mig ett kort till hösten. Hmmm.. undrar om man kan köpa via jobbet fast man e tjänstledig..

B hade fått besked från csn igår ang. studielån. Tydligen får man inte mindre i december, som vi trodde först. Men men ... minns från tidigare studier att csn-pengarna har en förmåga att ta slut på tre dar ....

Nåja. Nu e det dax. Ha en bra dag hälsningar från Ms Stone med skurborsten i högsta hugg

 

Klockan är nu 23.00 och jag har städat ungefär hela dan. Har skrurat hela badrummet, C och jag har skurat ett par köksskåp. Jag har sorterat ut gamla papper ur skrivbordet och kört i dokumentförstöraren. Efter bolibompa började Cv tröttna på mig så då åkte vi ner till hamnen en sväng, promenerade och åt glass. Jag tog strut med choklad, melon och citron och Cv fick en comico eller "gubbeglass" som han kallar det. han är så duktig och söt. Jag är så stolt över honom. C jobbar hela dan imorgon också¨så då tar jag det sista. Torka golv och så. Sen får vi se vad vi hittar på. I helgen är det hamnfest i grannbyn så då blir det väl en sväng dit. B hittade förresten ett dokument ang. läroplanen och litteraturlistan för våran lärarutbildning. Otroligt invecklat verkar det. Hoppas det klarnar efter hand. Böcker får vi väl köpa och dela på. Hoppas det går.

Nähä, ett sista ryck innan sängdax. Ska fortsätta läsa lite ur Agenta Sjödins "vändpunkter". Helt klart läsvärd tycker jag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback